Májusra lehet pénz a 3-as metró felújítására
Jövő május végére lehet meg a 3-as metró kocsijainak felújításához szükséges forrás, a kivitelezővel pedig várhatóan 2015 első félévében köthet szerződést a BKV – írta a Napi Gazdaság pénteken.
Jövő május végére lehet meg a 3-as metró kocsijainak felújításához szükséges forrás, a kivitelezővel pedig várhatóan 2015 első félévében köthet szerződést a BKV – írta a Napi Gazdaság pénteken.
A Párbeszéd Magyarországért szerint a kormány tagjai a luxusvillájukból, nagy, kényelmes autójukból nem érzik azokat a problémákat, amelyekkel az emberek naponta szembesülnek. A párt követeli, hogy a kormány mondja meg: ha nem EU-s pénzből, akkor miből finanszírozzák a metró már előkészített felújítását.
A síncserével már megkezdődött a 3-as metró felújítása, a járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítására pedig kiírták a közbeszerzési eljárást - közölte a BKV csütörtökön.
Nem szerepel a 3-as metró és a kisföldalatti felújítása a 2014-2020-as uniós projektlistán, amely az elkövetkező hét év meghatározó közlekedési fejlesztéseit tartalmazza. Pedig a kormány uniós pénzekből költött a projektek előkészítésére. A KEOP-támogatásokból jut viszont több vasúti fejlesztésre és a Szeged-Hódmezővásárhely villamosvonal kialakítására. Visszaköszön a nyári Tarlós-Lázár csörte.
A hétvégén pótlóbuszok járnak a 3-as metró vonalán a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között.
Amíg a kocsibeszerzésre kiírt pályázat le nem zárul, a főpolgármester nem tárgyal a 3-as metró felújításáról. Tarlós István jövő héten Moszkvába látogat, ahol a Moszkva tér Széll Kálmán térre átnevezése miatti konfliktust is rendezné.
Aki a hétvégén például a Kálvin tértől menne a Gyöngyösi utcához, annak kétszer is át kell szállnia. A Deák tér és a Lehel tér között cserélik a síneket a két elkövetkező hétvégén.
A kérdést az LMP fővárosi politikusa tette fel. Szerinte Oroszország érdekelt a 3-as metró felújításában, miközben Tarlós István kijelentette, hogy ez egy mindenki számára nyitott közbeszerzés lesz.
A pályázatok elbírálásánál az ár lesz a legfőbb szempont, és a felhívás értelmében a BKV utólag fizetne, a gyártó nem kérhetne előleget. A tenderen a Siemens, a Skoda és a 4-es metró kocsijait szállító Alstom is elindulhat.
A 3-as metró helyett Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér pótlóbuszok közlekedtek hétfő délután. 3 óra körül helyreállt a közlekedés rendje.
Horváth Imre, aki az MSZP jelöltje a vasárnapi újpesti időközi országgyűlési választásra a 3-as metró meghosszabbításával kampányolt.
Mégis jár majd hétvégén a 3-as metró, és most nem lesz karbantartás – közölte a BKK.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írásos feljegyzést kér Vida Ildikótól a Népszabadság által szombaton megírt ügyben, amely szerint a NAV elnöke egy fantom betéti társaság kültagja volt a cég 2011-es kényszertörléséig. Varga arról is beszélt az ATV-nek adott interjúban, hogy az állam 60 milliárd forintért vállal közösséget a 3-as metró felújítására.
A BKK szerint autó helyett a 3-as metróval érdemes elmenni péntek este a Groupama Arénához, ahol este magyar és a finn válogatott mérkőzik meg egymással. A meccs után sűrűbben jár majd a metró, az 1-es villamospótló busz és a 103-as busz.
A nemzeti fejlesztési miniszter szerint csak azért foglalkozott előszeretettel ügyeivel a Simicska befolyása alatt lévő média, mert az új kormányban ő az egyedüli olyan, aki közvetlenül a piacról jött, de kettejük közt se kapcsolat, se elsimítanivaló nincs. Seszták Miklós a Figyelőnek adott interjújában arról is beszélt, hogy azt tartaná ideálisnak, ha 70 százalékban magyar tulajdonban lennének a hazai bankok. Az E.ON-cégek állami megvásárlása nem kell mindenáron, a 3-as metró felújításáról pedig a fővárossal is egyeztetni kell.
Pótlóbuszok járnak az Árpád hídtól Újpest Központig a 3-as metró vonalán. Az újpesti végállomásra tűzoltók vonultak ki nagy erőkkel, bár utóbb kiderült, hogy csak alig füstölt a metró.
Szorítanak a határidők a 3-as metró kocsitenderében. A Népszabadság szerint még nem hagyták jóvá a pályázati dokumentációt, pedig a BKV jövő májusban eredményt szeretne hirdetni. A lap értesülései szerint a közlekedési cégnél szinte kész tényként kezelik már az orosz Metrowagonmash győzelmét, amely felújítás helyett gyakorlatilag új kocsikat szállítana Budapestre.
Gyűjtést rendeznek a 3-as metró felújítására civilek, ha pedig ez nem jönne össze, a pénzt egy bulira költenék a metró tiszteletére, a maradékot jótékony célokra fordítanák.
Tarlós István több hatáskörre számít megválasztása esetén, vétójogot és kinevezési jogokat is szeretne majd. A 4-es metró szerinte mindent felemésztett, az EU nem fogja visszakérni a támogatást, inkább valamilyen pénzvisszatartásra számít szankcióként, a Városligettel minden rendben szerinte, a Népliget viszont a fontossági lista alján szerepel nála. A 3-as metró balesetmentesítése folyamatban van, Bokros Lajostól pedig nem fél.
A Liberálisok főpolgármester-jelöltje nem gondolja, hogy bármit lehetne folytatni Tarlós István munkásságából. Szerinte szükség lenne egy "nagytakarításra" a fővárosban.